Persbericht BN De Stem omtrent verhuizing Almet

nieuwbouw2-almet.jpg14 okt

Het persbericht in BN De Stem van 6 december jl.

Etten-Leur is een hoofdkantoor rijker. Almet Benelux bouwt op bedrijventerrein Vosdonk een nieuw bedrijfspand met een vloeroppervlak van 7000 vierkante meter. Die ruimte is vooral bedoeld voor het magazijn, licht algemeen directeur Herman de Kwaasteniet van Almet toe.

Bij Almet werken in Nederland zo’n 45 mensen en in België nog eens zes. Het bedrijf is op het moment gevestigd in Breda. De nieuwbouwpand krijgt wat minder vloeroppervlak dan het huidige. Vooral op kantoorruimte wordt iets ingeleverd. Projectontwikkelaar Focus uit Eindhoven zorgt voor de realisatie van het project, waarvoor inmiddels de eerste paal is geslagen.

Almet-directeur Kwaasteniet zegt dat de keuze ‘eigenlijk bij toeval’ op Etten-Leur is gevallen. ,,Onze partner in dit project had nog grond vrij.’’ Dat bood Almet de kans om een compacte nieuwbouw te betrekken. ,,We zijn wat kleiner geworden en vinden het belangrijk dat het pand op maat is.’’ De nieuwbouw biedt in de opslag betere mogelijkheden om te stapelen. ,,Sommige platen zijn tot 14 meter lang, dus dat is iets om rekening mee te houden.’’ Het pand op Vosdonk voorziet in drie laaddocks om de hele Benelux te kunnen bevoorraden.

Al met al is Kwaasteniet content dat zijn bedrijf zo dicht bij Breda een beter toegesneden pand kon vinden. ,,We wilden graag in de regio blijven. Want onze vakmensen zijn ons grootste bezit. Nu blijven we in de buurt.’’

Het nieuwe bedrijfspand komt aan de Tussendonk in Etten-Leur. ,,We denken dat we aan het eind van het tweede kwartaal van komend jaar operationeel zijn’’, zegt de Almet-directeur over de oplevering en de verhuizing uit Breda.

Scroll naar boven